x
Få 5 gode tips til rektruttering af den rigtige medarbejder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og modtag nydheder, tips og værktøjer, events, tilbud m.v direkte i din mailboks. Du kan altid framelde dig igen.
Udfyld her og få de første 5 gode tips lige om lidt.
Stacks Image 230

Rekruttering · Fastholdelse · Udvikling

Stacks Image 171

Rekruttering

Din virksomheds vigtigste råstof er medarbejderne. Hvis virksomheden ønsker vækst, er det helt nødvendigt at gå målrettet efter de absolut bedste kandidater i alle funktioner – uanset om det er direktøren, IT-chefen eller den interne sælger.
HR360 finder de ledere og specialister, der har viljen og evnen til at få virksomheden til at vokse - og som selv vokser med virksomheden.

Kandidaterne skal brænde igennem, være tilgængelige og tilføre værdi - til virksomheden, kollegerne, kunderne…
Derfor går vi hele vejen, for at komme i mål med dine nye medarbejdere!

Processen

Hele målet med rekrutteringsprocessen handler kun om én ting: Ansæt den rigtige medarbejder!
No more – no less! Vi finder den rigtige medarbejder gennem 3 steps:
  • STEP 1

    Det første møde

    Vi sætter os grundigt ind i virksomheden, stillingen og det team af kolleger, den nye medarbejder kommer til at arbejde sammen med.

    Inden vi begynder på en ny opgave møder du os i din virksomhed. Her definerer vi sammen med dig stillingen, ideel personprofil , egenskaber, succeskriterier, kompetencer, lønrammer og ansættelsesforhold, udviklingsmuligheder m.m.
    Desuden laver vi oplæg til annoncering, tids-og handlingsplan, samarbejdsaftale, testværktøjer og andet.

    Vi er meget grundige med de indledende øvelser. Vi ved, at det både sparer meget tid senere – og at det leder til det rigtige resultat!

    Med andre ord: det betaler sig at springe over, hvor gærdet er HØJT!

  • STEP 2

    Søgning og udvælgelse af kandidater

    Her handler det om at matche. Vi skal have helt styr på kvalifikationerne, baggrunden og referencerne. Men også på kandidatens menneskelige egenskaber, værdier og holdninger.
    Og så selvfølgelig på, om den valgte kandidat passer til jer – og om I passer til kandidaten!

    Udvælgelsen er det lange, seje træk. Så snart vi går i gang med en rekrutteringsopgave starter vi disse trin op:

    Søgning:
    Opsætning af annoncetekst og indrykning på relevante jobportaler og medier.
    Opsætning af annonce på vores hjemmeside og efter aftale på jeres hjemmeside.
    Opstart af search-proces . Her går vi dybt i egne og andres netværk, på sociale medier, i jobdatabaser. Vi ringer eller skriver til alle relevante kandidater – selvfølgelig i al diskretion.
    Gennemgang og screening af samtlige ansøgninger

    Udvælgelse
    Telefonmøder med kandidater

    Begrundede afslag til kandidater, som ikke skal videre i processen

    Indledende, personlige samtaler med relevante kandidater går i gang.

    Tests (Personprofil og IQ) på relevante kandidater/gennemgang af test med kandidater

    Præsentation af kandidater:
    Når de personlige samtaler og test fører til et kvalificeret match, præsenteres kandidaterne for jer til et første møde.Her deltager vi naturligvis også, så vi sikrer os, at alle relevante forhold bliver gennemgået og belyst.

    Indhentning af uvildige referencer.

    Præsentation (møde 2) af kandidat med henblik på kontrakt.

  • STEP 3

    Ansættelsen og opfølgningen

    I slipper naturligvis ikke for os, før vi er sikre på, at I har den rigtige medarbejder.

    Men I kan også være sikre på, at vi følger jer og jeres nye medarbejder efter ansættelsen:

    • Er han faldet godt til
    • Er han tilfreds med sit nye job
    • Er I glade for medarbejderen
    • Performer han efter forventning - eller måske bedre!

    Efter 1 måned kontakter vi medarbejderen for et opfølgende første møde. Her sikrer vi os, at den ansatte:

    • Er bekendt eller fortrolig med hans/hendes indsats i forhold til stillingen og forventningerne.
    • Fortsat udvikler sig positivt.
    • Bliver mere fortrolig i organisationen og er i gang med at opbygge relationer internt og eksternt.

    Vi tager samtidig en snak med den ansættende leder og sikrer os, at virksomhedens forventninger også er indfriet.

    Efter ca. 3 måneder besøger vi igen i virksomheden. Her sikrer vi os, at den ansatte:

    • Fuldt ud har forstået sin rolle og sit ansvarsområde.
    • Er begyndt at arbejde uafhængigt og producerer meningsfuldt arbejde.
    • Føler sig fortrolig med omgivelserne, både jobmæssigt og socialt.

    Vi sikrer os på samme tid, at det gode langvarige samarbejde mellem virksomhed og medarbejder bliver styrket.
rekruttering
HR360 ApS
Mosevej 20B
8240 Risskov
mail@hr360
Steen Fuhr
T: 40 914 614
M:
steen@hr360.dk
LI_logo